امام جمعه کیش با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های تولید انرژی در جزیره گفت: مشارکت و تقویت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های کیش و به خصوص تولید آب شیرین و برق ضروری است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیام پژواک، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا بی‌نیاز» روز شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی سامانه آب شیرین کن ماهتاب کیش اظهار کرد: جزیره کیش به دلیل شرایط جغرافیایی خاص خود از جمله دسترسی نداشتن به شبکه‌های سراسری همواره با مشکلاتی در تامین آب و برق مورد نیاز مردم مواجه است که این روند باید اصلاح شود.

وی با قدردانی از سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی جهت تلاش برای افزایش تولید آب و برق در جزیره، بیان کرد: از هر اقدامی که سبب افزایش ارائه خدمات به مردم و تامین زیربناهای حیاتی چون اب شیرین شود، حمایت می‌کنیم.

امام جمعه کیش آغاز عملیات اجرایی سامانه آب شیرین کن ۶ هزار متر مکعبی جزیره کیش را اقدامی ارزنده توصیف کرد و افزود: بخشی از عملیات اجرایی این طرح آغاز شده که امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر ضرورت در اختیار گرفتن سیستم توزیع آب و برق در کیش توسط حاکمیت، ادامه داد: در نقطه مقابل نیز انتظار می‌رود که از تولید آب و برق توسط بخش خصوصی حمایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین «بی‌نیاز» گردشگری را کاربری اصلی جزیره کیش دانست و گفت: ارائه خدمات به گردشگران بدون ایجاد زیرساخت در تولید انرژی ممکن نیست.

مدیرعامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سامانه آب شیرین کن ۶ هزار متر مکعبی گفت: با بهره برداری از این سامانه میزان تولید آب شیرین در نیروگاه جنوب جزیره به بیش از ۲ برابر می‌رسد.

«حسین قطبی» با بیان اینکه افزایش تقاضا و مصرف آب شرب در جزیره کیش سبب سرمایه گذاری شرکت در این حوزه شد، اظهار کرد: این سامانه در کمتر از چند ماه و در اوایل سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تجهیزات خریداری شده این سامانه آب شیرین کن از بلژیک و مونتاژ آن در ترکیه به حدود سه میلیون یورو رسید، افزود: حدود ۱۰۰ میلیارد ریال نیز بابت ایجاد مکان فیزیکی و نصب تجهیزات در کیش سرمایه گذاری می‌شود.

به گزارش ایرنا، توسعه نیافتن زیرساخت‌های تولید انرژی در جزیره کیش طی ۱۰ سال گذشته، این جزیره را در تامین آب و برق کیشوندان و گردشگران در بازه‌های پیک مصرفی با مشکل مواجه کرده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو