رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: پارسال ۲۱۷ پرونده کلاهبرداری در فضای مجازی مختومه و ۲۴ میلیارد تومان به مالباختگان برگشت داده شد.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، سرگرد محسن بابایی در نشست خبری با اشاره به ثبت ۲۲۰ پرونده کلاهبرداری اینترنتی در سال گذشته، گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو پرونده کلاهبرداری فضای مجازی ثبت شده که نسبت به سال گذشته روند کاهشی را داشته است.

وی گفت: شهروندان و گردشگران برای خرید کالا یا خدمات در فضای مجازی از پایگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی استفاده کنند و از پرداخت مبلغی به عنوان بیعانه خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا کیش با اشاره به اینکه کلاهبرداری با ارسال لینک‌های آلوده همچنان از کاربران قربانی می‌گیرد، گفت: شهروندان و گردشگران لینک‌های مشکوک که با عناوین برنده شدن در قرعه کشی مسابقات، رزرو بلیت گردشگری، ابلاغ الکترونیکی و سهام عدالت را باز نکنند.

سرگرد بابایی با اشاره به گرفتار شدن یکی از گردشگران در دام کلاهبرداران با روش لینک آلوده، گفت: این مسافر در فرودگاه اصفهان بر روی لینک آلوده کلیک کرده و کلاهبرداران با ورود به تلفن همراه و سرقت اطلاعات حساب بانکی این فرد مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان را از حساب سرقت کردند.

رئیس پلیس فتا کیش گفت: پس از ثبت شکایت این فرد، کارشناسان در اقدام فنی و تخصصی در کوتاهترین زمان حساب‌های مقصد کلاهبرداران را مسدود و در چند مرحله نسبت به بازگشت مبالغ سرقت شده اقدام کردند.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت به مردم در کل کشور هستند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو