نشست صمیمی ريیس اداره بهداشت کیش با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهداشت و درمان در محل مرکز بهداشت کیش برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیام پژواک، در ابتدای این نشست مهندس احمدی ريیس اداره بهداشت کیش با تشریح برنامه‌های روزمره در حوزه بهداشت و نظام‌ مراقبت‌های بهداشتی افزود: همچنان یکی از نگرانی‌های بهداشت در جزیره کیش تب دانگ و انتقال آن از پشه آئدس می‌باشد.
وی افزود: استفاده بیش‌ از اندازه از آنتی‌بیوتیک‌ها سبب مشکلاتی همچون ضعیف شدن بدن و افزایش مقاومت باکتری‌ها شده است.
احمدی ريیس مرکز بهداشت کیش در جواب سوال خبرنگاری در خصوص مشکلاتی که مادران باردار در تغییر تاریخ زایمان خود ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: متاسفانه برخی از مادران به خاطر موارد متعدد از جمله تولد کودک خود در روز  و تاریخ خاص در زمان زایمان ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.
اسداله احمدی در خصوص سرطان پستان بیان داشت: اگر بصورت آماری عنوان کنیم در کشورهای اروپایی و پیشرفته به علت مواردی همچون سبک زندگی از جمله تغذیه ناسالم و استفاده از فست‌فوود، عدم‌ فرزندآوری و … بسیار بیشتر از کشورهای آفریقایی و آسیایی دچار این بیماری می‌شوند.

وی با بیان آماری از خدمات ارائه شده توسط مرکز بهداشت کیش در ایام نوروز افزود: در ایام نوروز بیش از یک هزار و 165 بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، 241 مورد آزمایشات کارت تندرستی، 23 مورد نمونه برداری از آب های آشامیدنی، 30 مورد رسیدگی به شکایات، 597 مورد کلر سنجی، 25 مورد اخطار بهداشتی و 5 هزار و 293 مورد خدمات ارائه شده در پایگاه های بهداشتی صورت گرفته است.

به گفته رئیس مرکز بهداشت کیش در بازه زمانی 24 اسفند 1402 تا 15 فروردین 1403، 275 مورد واکسیناسیون، 50 مورد خدمات دندانپزشکی، 408 مورد خدمات آزمایشگاهی، معدوم سازی بیش از 3 هزار و 200 کیلوگرم موادغذایی تاریخ مصرف گذشته، 604 مورد تزریقات و پانسمان و 22 مورد نمونه برداری هایپوتیروئید توسط پرسنل مرکز بهداشت کیش انجام شده است.

در پایان مراسم از خبرنگاران و اصحاب رسانه کیش توسط رئیس مرکز بهداشت کیش تقدیر شد.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو