تعداد ۳۰ دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ برقی و ایرانی یوز در جزیره پلاک دریافت کرده‌اند و به‌زودی در سطح جزیره تردد خواهند کرد. 

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، طبق اطلاعات رسیده، تعداد ۳۰ دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ برقی و ایرانی یوز در جزیره پلاک دریافت کرده‌اند و به‌زودی در سطح جزیره تردد خواهند کرد. موتور برقی یوز فاقد کولر هست و گفته می‌شود در حال حاضر بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان برآورد قیمت شده است.

زمستان سال ۱۳۹۵ اولین اخبار در مورد یک موتور چهارچرخ ایرانی با چهره جدید و مدرن با نام یوز YOOZ منتشر شد. طراحی جالب بر پایه پلتفرم به‌روز و مدرن رنو لوئیزی، این محصول به سرعت چشم‌ها را متوجه خودش کرد. در این تاریخ آقای روحانی برای دقایقی با این موتور برقی یوز به رانندگی پرداخت. شاید تصور خیلی‌ها بر این بود که پشت برنامه ساخت این موتورسیکلت چهارچرخ یکی از شرکت‌های بزرگ خودروساز ایرانی باشد اما این حاصل تلاش‌های مهندسان استارت‌آپ پاراکس موتورز است که اکثریت این مجموعه از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برق و مکانیک دانشگاه آزاد قزوین هستند.

یوز در استاندارد جهانی در سگمنت موتورسیکلت چهارچرخ یا به‌اصطلاح کوادروسایکل (Quadricycle) قرار داشته و یک خودرو محسوب نمی‌شود. در قانون راهنمایی رانندگی کشور ایران موتورسیکلت چهارچرخ برقی تعریف نشده و امکان شماره‌گذاری ندارد. با طراحی و تولید یوز این موضوع دستخوش تغییر شد و راه برای ورود وسائط نقلیه در کلاس موتورسیکلت چهارچرخ بازگردید. در ادامه هیئت دولت برای هموار کردن ورود موتورسیکلت چهارچرخ برقی به بازار کشور، مصوبه‌ای در خصوص شماره‌گذاری این‌گونه از موتورسیکلت به تصویب رساندند و رانندگی با آن‌ها را منوط به داشتن گواهینامه موتورسیکلت قرار دادند.

موتورسیکلت برقی یوز ساخت شرکت دانش‌بنیان و استارتاپی پاراکس موتور در واقع مهندسی معکوس شده کوادروسایکل برقی توئیزی رنو است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو