چهارم تیرماه امسال مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان طلب چهار هزار میلیارد ریالی از مشترکان خود را در نشستی با رسانه‌های استان مطرح کرد که از آن زمان تاکنون، این مشترکان که بیشتر، از بخش‌های اداری، ارگان‌ها و نهادهای دولتی هستند هیچ اقدامی برای پرداخت بدهی خود نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، عبدالحمید حمزه‌پور روز سه‌شنبه در نشست خبری، باز هم مطالبات انباشته آبفا را با خبرنگاران در میان گذاشت اما این بار عاجزانه و مجدانه از اصحاب رسانه استان برای مجاب شدن مشترکان در راستای پرداخت بدهی‌شان استمداد طلبید.

وی که در این نشست ضمن اصرار خبرنگاران نامی از مشترکان بدهکار نبرد، تصریح کرد: بدهی برخی سازمان ها و تاخیر در پرداخت قبوض سایر مشترکان باعث شده تا مطالبات انباشته زیادی برای آبفای هرمزگان برجا بماند که همین موضوع بر کیفیت خدمات‌دهی نیز تاثیر زیادی گذاشته است.

 حمزه پور اظهار داشت: از آنجایی که پرداخت قبوض و وصول به موقع مطالبات در ارائه خدمات مطلوب به مشترکان و توسعه آبرسانی رابطه مستقیم دارد لذا شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای تامین هزینه های خود نیاز به وصول هرچه سریع تر مطالبات از مشترکان دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: آبفای هرمزگان به صورت خودگران اداره می شود و به طور یقین برای تامین و توزیع آب آشامیدنی در شهرها و روستاها، پرداخت حقوق کارمندان خود و ارائه خدمات بهینه در بخش های مختلف اعم از اتفاقات، فنی، آزمایشگاه و سایر موارد نیازمند تعامل و همکاری مشترکان در پرداخت به موقع بهای آب است.
حمزه پور تصریح کرد: آب و فاضلاب هرمزگان از محل درآمد خود اقدام به خدمات رسانی می کند و زمانی که درآمدهای آن به موقع وصول نشود؛ به طور اطمینان در ارائه خدمات آن نیز اختلال بوجود خواهد آمد، از این رو می طلبد تا مشترکان در زمان مقرر نسبت به پرداخت آب بهای خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با توجه به درآمدهایی که دارد می تواند هزینه و خدمات رسانی داشته باشد، اظهار داشت: مشترکان با پرداخت به موقع قبوض، علاوه بر پایداری آب مورد نیاز خود به کمک آبفا در توسعه آبرسانی خواهند آمد.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه از بازنگری در ظرفیت قراردادی تامین آب برخی مشترکان در راستای توسعه خدمات رسانی به نفع مردم خبر داد و گفت: ظرفیت قراردادی تامین آب برخی مشترکان به شکل کنونی، نوعی بی‌عدالتی در توزیع آب و پرداخت هزینه‌های آن است.
حمزه پور افزود: با توجه به رابطه مستقیم درآمدی شرکت با خدمات رسانی، این مهم در دستورکار قرار خواهد گرفت و معاونت مشترکان و مدیران امور موظف هستند در اسرع وقت موضوع را پیگیری و نتیجه آن برای اجرا گزارش دهند.
وی همچنین خواستار در اولویت قرار گرفتن تعویض «کنتورهای خراب آب» شد و گفت: انجام اقداماتی از جمله رفع شکستگی‌ها، شناسایی مشترکان پرمصرف، بازدید مستمر از انشعابات قطع شده، جمع آوری انشعابات غیرمجاز و جلوگیری از آبیاری درختان با آبِ آشامیدنی در مدیریت مصرف و وصول مطالبات بسیار تاثیرگذار است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، نظارت و پیگیری قبوض تقسیط شده بسیار حائز اهمیت است و باید به نحوی پیگیری شود تا طبق توافق صورت گرفته با مشترک پرداخت شود.
وی در ادامه تحقق برنامه‌های آبفا را در گرو همراهی و همکاری همه معاونت ها با امور مشترکان دانست و گفت: ضروری است در این زمینه هم‌افزایی لازم انجام شود تا به یک نتیجه واحد دست بیابیم.
حمزه پور همچنین با اشاره به برخی اتفاقات و تاثیر آن بر روند آبرسانی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون عواملی از جمله زلزله، سیل و قطعی برق بر روند آبرسانی تاثیر گذاشته است که آبفا تلاش کرد با پیش‌بینی‌های انجام شده و بسیج امکانات این مشکلات را به حداقل ممکن برساند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ضمن تاکید بر توزیع عادلانه آب افزود: یکی از بخش هایی که نیاز به نظارت و حساسیت بیشتری دارد، آبرسانی سیار است که ضرورت دارد به نحو شایسته ای مدیریت شود.
آب و فاضلاب استان هرمزگان بیش از ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک دارد که مشترکان خانگی با ۴۴۳ هزار و ۹۴۶ مورد بیشترین و خوش حساب‌ترین مشترکان را شامل می‌شوند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو