معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: آزمایش‌های عملیاتی و کاربردی بویه‌ ( علائم کمک ناوبری شناور) آب‌های عمیق و اقیانوسی ساخت داخل با قُطر ۲ هزار و ۲۰۰ میلی‌ متر در حوضچه بندر شهید رجایی با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، محمدرضا پوررجبی روز چهارشنبه در حاشیه تست این بویه‌های اقیانوسی اظهار داشت: با بهره‌گیری از توان متخصصان و سازندگان داخلی عملیات به آب‌اندازی و انجام آزمایش‌های کارکردی یک فروند بویه ساخت داخل با قطر ۲ هزار و ۲۰۰ میلی‌متر و با حضور کارشناسان موسسه رده بندی داخلی که با سابقه‌ترین موسسه رده بندی داخلی است، انجام شد.
وی هدف از انجام این آزمایش‌ها را ارتقای سطح دانش و تخصص مهندسان و سازندگان، اطمینان از صحت کارکرد نمونه بویه ساخته شده، افزایش توان فنی و عملیاتی شرکت های سازنده داخلی و اعتماد به نفس طراحان و سازندگان داخل کشور و گسترش خودباوری در مجموعه‌های ساخت،طراحی انجام محاسبات و بازرسی عنوان کرد.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جمله آزمایش‌های مهم انجام شده بر روی این بویه به بررسی استحکام بویه در مراحل مختلف حمل و نقل در خشکی و دریا و در زمان به آب اندازی، آزمایش ثبات رنگ و استحکام آن در برابر نور خورشید، آزمایش معروف به (self righting ) یا برگشت خودکار بویه به حالت پایداری اولیه در بارگذاری‌های مختلف شامل اتصال به زنجیر لنگر و بدون اتصال به زنجیر لنگر اشاره کرد.
پوررجبی، بررسی پایداری بویه شناور در دریا و آزمایش نحوه کارکرد بویه در تست کشش و آزمایش نفوذ آب به داخل بویه را از دیگر آزمایش‌های انجام شده بر روی این بویه ذکر کرد و افزود: تمامی مراحل آزمایش این بویه با موفقیت به پایان رسید.
گفتنی است؛ بویه از جمله ابزارهای کمک ناوبری است که برای علامت‌گذاری کانال‌ها، نقاط مبنای مهم، نزدیکی به بندرگاه، خطرها، کشتی‌های غرق شده و مناطق با اهمیت ویژه به کار می‌رود. این وسیله برای علامت‌گذاری خطوط عبور و مرور در گذرگاه‌های آبی باریک و پرازدحام که مشمول مقررات عبور و مرور هستند، استفاده می‌شود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو