مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه مقدمات و مذاکراتی برای اجرای پل خلیج فارس به عنوان یکی از اصلی ترین پروژه های این منطقه انجام شده است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آغاز فرآیندهای عمرانی این پروژه بزرگ در سرزمین آب و آفتاب باشیم.

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با شهرداری لافت اظهار داشت: این تفاهم نامه همسو با تفاهم نامه های پیشین با شهرداری قشم و سوزا با هدف تقسیم مسوولیت با شوراها و شهرداری های جزیره، افزایش مشارکت جامعه محلی و همچنین ارایه خدمات بهتر به ساکنان جزیره امضا شد.

وی ادامه داد: اجرای دو تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد قشم و شهرداری و شورای اسلامی شهر لافت با همراهی جامعه محلی می تواند موجب تسهیل فرآیند خدمات رسانی به ساکنان این شهر باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: امروز دو تفاهم نامه همکاری در حوزه مرتبط با وظایف شهری و حفظ کمپ پارک شهر لافت به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بیشتر در انجام وظایف و تقویت ساختار اجرایی شهرداری های جزیره، بین سازمان منطقه آزاد قشم و شهرداری شهر تاریخی لافت به امضا رسید.

فتح الهی اضافه کرد: با تفویض بخشی از اختیارات سازمان منطقه آزاد قشم به شهرداری های جزیره در حوزه امور شهری، صدور پروانه و برخی مجوزهای دیگر، شاهد تسهیل فرآیندها برای انجام خدمات مناسب به ساکنان جزیره براساس دستورالعمل های این تفاهم نامه خواهیم بود.

به گفته وی متاسفانه در شهرها و روستاهای جزیره شاهد انباشت مطالبات و مشکلات در حوزه های زیرساختی از گذشته هستیم که با همراهی، همدلی و مشارکت فعال جامعه محلی می توانیم برای حل این مسائل گام های اساسی را برداریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به آغاز چند پروژه بزرگ زیرساختی و عمرانی در جزیره قشم طی هفته های گذشته، افزود: کلنگ زنی پروژه جاده ساحل جنوبی از شهر قشم تا فرودگاه و آغاز عملیات رینگ بزرگراهی لافت به درگهان می تواند بخشی از کمبودهای زیرساختی در شرق جزیره را مرتفع کند.

وی افزود: برنامه ریزی های خوبی نیز برای رفع مشکلات و کمبودهای ساکنان مناطق غربی جزیره پیش بینی شده که در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید.

فتح الهی با بیان اینکه مقدمات و مذاکراتی برای اجرای پل خلیج فارس به عنوان یکی از اصلی ترین پروژه های منطقه آزاد قشم انجام شده، اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آغاز فرآیندهای عمرانی پروژه بزرگ پل خلیج فارس نیز باشیم.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده طی هفته های آینده با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر لافت و پس از انجام جانمایی براساس طرح تفصیلی، طرح مسکن جوانان در این شهر فرآیندهای اجرایی خود را شروع می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کلنگ زنی هر پروژه در حقیقت ایجاد یک تعهد برای سازمان منطقه آزاد قشم بوده و فرصتی برای مطالبه گری منطقی جامعه محلی ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش سازمان منطقه آزاد قشم در دولت مردمی آیت الله رئیسی بر این است که سود و منفت تمامی اقدامات و پروژه ها برای مردم باشد.

پل خلیج فارس که قشم را به سرزمین اصلی پیوند می‌دهد به عنوان یک ضرورت‌ برای پیشرفت اقتصادی در حوزه‌های گردشگری، نفتی و ترانزیتی این جزیره محسوب می‌شود، مطالبه اصلی مردم نگین خلیج فارس است.

جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود. این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو