معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امسال ۱۹ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی این جزیره از منابع این سازمان هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، سعید پورزادی روز سه‌شنبه اظهار داشت: هم‌اکنون سازمان منطقه آزاد کیش به نمایندگی از دولت، چندین طرح عمرانی زیرساختی در این جزیره در دست اجرا است که تمام این طرحها فعال و روند تکمیل خود را طی می کند.

وی بابیان اینکه امسال برای تکمیل این طرحها ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده‌است افزود: ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی و توسعه باند جنوبی این فرودگاه، طرح توسعه بندرچارک و توسعه زیرساخت‌های ورزشی از جمله طرح‌های در دست اجرای این جزیره است.

وی اضافه کرد: با توجه به آغاز برخی طرحها از انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری از جمله تکمیل زیرساخت‌های ورزشی برای پذیرایی از برخی هواداران جام‌جهانی این رقم کافی نباشد که در این راستا به دنبال اصلاح بودجه ۱۴۰۱ هستیم.

پورزادی بابیان اینکه انتظار می‌رود در این اصلاحیه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد به مبلغ مصوب طرح‌های عمرانی اضافه شود یادآور شد: تلاش می‌شود برخی از طرحها تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و عملیات اجرایی مابقی نیز برحسب اولویت جهت بهره‌برداری در سال‌های آتی تداوم پیدا کند.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده‌ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره‌گیری از فن آوریهای نوین و مناسب‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاری در منطقه خلیج‌فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاران متعدد از نشانه‌های تحقق این طرح است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو