نشست خبری پیرامون مراحل ساخت بزرگترین و مدرن ترین آیس رینک یا زمین بازی اسکی روی یخ خاورمیانه در سالن پردیس سینمایی میکامال کیش برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیام پژواک، امید کشتکار مدیر اجرایی پروژه آیس رینک کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه کیش با تاکید بر اینکه در تلاش برای شناساندن ظرفیت‌های کیش هستیم، گفت: هدف اصلی ما علاوه بر ایجاد محیطی شاد و تفریحی برای استفاده عموم مردم، ایجاد ارزش افزوده برای جزیره کیش و مطرح کردن آن در سطح بین المللی است.

«کشتکار» اضافه کرد: در اجرای این طرح سعی شده در کنار فضای ورزشی استاندارد برای میزبانی از رویدادهای بین المللی، یک فضای تفریحی کم نظیر نیز برای بهره مندی عموم مردم ایجاد شود.

وی افزود: اتاق برف و سالن کنسرت تنها بخشی از فضای تفریحی ایجاد شده در قالب طرح آیس رینک میکامال کیش است.

مدیر اجرایی پروژه آیس رینک کیش در رابطه با سالن کنسرت یک هزار نفری این طرح، بیان کرد: کمبود یک سالن کنسرت با استانداردهای جهانی همواره در جزیره کیش احساس می‌شد که در همین راستا زمین احداث شده برای بازی‌های یخی به گونه‌ای طراحی شده که به صورت کاملا اتوماتیک در عرض ۲۴ ساعت به یک سالن کنسرت با قابلیت‌های به روز جهانی تبدیل می‌شود. و با وجود تبدیل زمین یخی به سالن کنسرت، دمای این سالن دقیقا ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود و مراحل نصب و جمع آوری صندلی‌های آن کاملا به صورت اتوماتیک انجام می‌شود؛ و آسیبی به لایه یخ این سالن وارد نمیشود.

«کشتکار» در رابطه با صندلی‌های منحصر به فرد سالن کنسرت این مجموعه، گفت: صندلی‌های این سالن توسط شرکتی ساخته شده که طراحی صندلی‌های ایرباس را برعهده دارد؛ این صندلی‌ها کاملا ضد حریق و استانداردهای روز جهانی را دارا است.

وی در پاسخ خبرنگاران در خصوص تامین انرژی این مجموعه، اظهار کرد: سیستم‌های یخ ساز انرژی بالایی نیاز دارند و برای تامین برق آن، ۲ ترانس مناسب تامین شده تا انرژی مصرفی از این طریق تامین شود.

«کشتکار» همچنین از آمادگی میکامال برای میزبانی از رویدادهای بین المللی ورزشی، آموزشی و دوره‌های داوری و مربی‌گری رشته‌های روی یخ خبرداد.

 

وی با اعلام اینکه تا کنون ۱۳ میلیون یورو فقط در بخش آیس رینک سرمایه گذاری شده است، گفت: قیمت به روز تمام شده این طرح بیش از سه هزار میلیارد ریال است.

وی با اینکه طراحی آیس رینک کیش کاملا توسط متخصصان ایرانی انجام شده و تجهیزات آن نیز به دلیل نبود محصولات مشابه تولید داخل از کشورهای ایتالیا، ترکیه، امارات، آلمان، بلژیک و فرانسه خریداری شده است، عنوان کرد: مجموعه آیس رینک کیش در ابعاد ۳۰ در ۶۰ متر دارای استانداردهای روز بین المللی است و علاوه بر ظرفیت ورزشی، در بخش تقریحی نیز به بازه سنی ۲.۵ سال به بالا خدمات لازم را ارائه می‌دهد و یک مجموعه کامل برای خانواده‌ها خواهد بود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو