نخستین جلسه دبیرخانه توسعه پایدار کیش و هندورابی با هدف تدوین "طرح مرجان" به عنوان برنامه‌ای جامع برای توسعه مشارکت های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش در مسیر توسعه پایدار برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طرح مرجان که برنامه‌ای جامع برای توسعه مشارکت‌های بخش خصوصی و دولتی در مسیر توسعه پایدار جزایر کیش و هندورابی است، تدوین شد.

«رحیم سرهنگی» روز پنجشنبه در نخستین جلسه دبیرخانه توسعه پایدار کیش و هندورابی اظهار کرد: در قالب این طرح موضوعاتی همچون پروازها و ورود گردشگر به جزیره، رونق کسب و کارهای جزیره، برگزاری رویدادهای سالانه، تبدیل جزیره کیش به قطب صنایع خلاق و مواردی دخیل در توسعه اقتصادی منطقه مطرح است.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا با یک‌ همکاری و هم افزایی با بخش خصوصی، ضمن بهره‌مندی از تجربه‌ فعالین این حوزه، از پیشنهادات تخصصی برای شناسایی و تقویت ظرفیت‌ها و رفع موانع پیشرفت جزیره در راستای توسعه منطقه استفاده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، طرح مرجان را مجموعه‌ای از اقدامات هدفمند و نوآورانه دانست و افزود: این طرح ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان را بهره ور و مسیر سرمایه‌گذاری و پیشرفت جزیره را تسریع و تسهیل می‌کند.

وی ماموریت طرح مرجان را ریل گذاری مسیر توسعه پایدار کیش و جذب حداکثری مشارکت ذینفعان عنوان کرد.

«سرهنگی» با تاکید بر اینکه، ایجاد چشم انداز مشترک از اهداف اصلی طرح «مرجان» است، بیان کرد: به دنبال چشم اندازی هستیم که همه ذینفعان به آن علاقمند باشند و در مسیر تحقق آن داشته‌های خود را به میدان بیاورند؛ این طرح‌بلند با ایجاد کنسرسیوم‌های تخصصی و سرمایه گذاری، موجبات پیشرفت پایدار جزیره، خلق ارزش و تولید ثروت پایدار برای جزیره و رفاه بیشتر کیشوندان را دنبال می‌کند.

وی‌ با بیان اینکه شرایط مشارکت و همکاری همه علاقمندان در اجرای این طرح فراهم خواهد بود، اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند با ارائه ظرفیت گ‌های دانشی، فرهنگی و اقتصادی در تدوین این طرح مشارکت داشته باشند؛ به زودی شیوه مشارکت و همکاری نیز به اطلاع عموم علاقمندان خواهد رسید.

در نخستین جلسه دبیرخانه توسعه پایدار کیش و هندورابی (طرح مرجان) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد و نمایندگان جوامع تخصصی جزیره کیش نیز حضور داشتند.

اعضا حاضر در این جلسه به ارائه نظرات خود پیرامون محور جلسه پرداختند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو