سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش در رابطه ایرادات مطرح شده پیرامون مزایده کلوپ‌های دریایی، گفت: مزایده کلوپ‌های تفریحات دریایی «شایان» و «دنیای زیر آب» قانونی و با رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی مناطق آزاد و طبق دستورالعمل‌های موجود برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، «عزیزاله فرضی پور» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تخلیه ۲ کلوپ برای جلوگیری از تضییع بیت‌المال و حقوق سازمان منطقه آزاد و شرکت عمران، آب و خدمات کیش بوسیله مراجع قضایی انجام شد، افزود: بهره برداران قبلی این کلوپ‌ها به تعهدات مالی خود عمل نکرده و نسبت به ارسال تذکر و اخطارهای معاونت ورزش و تفریحات سالم و سرپرست حقوقی شرکت عمران، آب و خدمات کیش برای پرداخت معوقات خود، اقدامی نداشتند.

وی رابطه با نحوه برگزاری مزایده اظهار کرد: از مجموع ۱۲ پاکت فروخته شده، چهار پاکت تحویل دبیرخانه شد و در نهایت در جلسه بازگشایی پاکت‌ها، ۲ نفر برنده شدند.

سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش، درخواست داشتن کرسی در جلسه کمیسیون معاملات برای جامعه کلوپداران دریایی را خلاف قوانین و آیین نامه مالی و معاملاتی مناطق آزاد عنوان کرد و ادامه داد: این کمیسیون صرفا با حضور اعضای قانونی و طبق آئین نامه مربوطه تشکیل می‌شود و پاکت‌های مورد نظر در حضور اشخاص شرکت کننده بازگشایی می‌شود.

وی در ارتباط با موضوع بیان شده مبنی بر اهلیت شرکت کنندگان در مزایده گفت: این موضوع از ۲ جهت توان مالی و اجرایی و از حیث تخصصی و فنی قابل بررسی است؛ شرکت کنندگان با توجه به اسناد و مدارک ارائه شده در این مزایده مدعی توان مالی و اجرایی هستند که در صورت عدم ایفای تعهدات خود، با ضمانت اجراهای قانونی و قراردادی مواجه خواهند شد که بهره برداران سابق این ۲ کلوپ نیز مشمول اعمال این ضمانت اجرایی شدند.

«فرضی پور» اضافه کرد: در ارتباط با توان تخصصی و فنی نیز به یقین با اقدامات نظارتی معاونت ورزش و تفریحات سالم و همزمان با انعقاد قرارداد و حین اجرا، با ابلاغ شیوه نامه‌ها و ضوابط مربوط که همه کلوپ‌ها در حال حاضر مکلف به رعایت آنها هستند، نظارت‌ها و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

چاپ آگهی به تایید بازرسی سازمان منطقه آزاد رسیده است

وی در پاسخ به اینکه « آیا هرگونه مزایده در نوار ساحلی کیش باید به تایید کمیته راهبردی ساماندهی سواحل برسد؟ و اینکه آیا مزایده این ۲ کلوپ دریایی به تایید این کمیته رسیده است؟» گفت: کلوپ‌های مذکور دارای کروکی مصوب بوده‌اند و چنانچه از حیث ضوابط و مقررات و طرح مذکور مغایرتی وجود داشت، طبعا به این شرکت ابلاغ می گردید؛ همچنین اسناد مزایده این شرکت وفق شیوه نامه جاری قبل از چاپ آگهی به تایید مدیریت بازرسی، معاونت توسعه مدیریت و همچنین مدیریت عمرانی سازمان رسیده و موارد اعلامی سالب بر انتفاع موضوع است.

سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: به علاوه در کلیه قراردادهای شرکت با اشخاص از جمله قرارداد اجاره کلوپ‌ها، این شرط به صراحت قید شده است که در صورت قرارگیری موضوع قرارداد در طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای سازمان، طرف قرارداد متعهد به انتقال و جابجایی تا یک ماه پس از اعلام رسمی خواهد بود.

وی همچنین در رابطه با موارد مطرح شده مبنی بر یک ساله شدن قراردادهای کلوپ‌های دریایی، اظهار کرد: قرارداد این کلوپ‌ها همواره یک ساله بوده و برخی موارد مطرح شده در این راستا صحت ندارد.

«فرضی پور» با تاکید بر اینکه کلوپ‌های دریایی همواره از حمایت‌های لازم برخوردار بوده‌اند، افزود:‌ در کنار این حمایت‌ها، برگزاری مزایده و رسیدن قیمت‌های اجاره‌بها به شرایط معقول، می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی داشته باشد.

وی در رابطه با برخی موارد مطرح شده در فضای مجازی پیرامون برگزاری مزایده ۲ کلوپ دریایی، بیان کرد:‌ هیچ مورد خلاف قانون و مبهمی در این راستا رخ نداده که قطع یقین در غیر این صورت نهادهای بازرسی و قضایی پیش‌تر از این به موضوع ورود می‌کردند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو