امام جمعه اهل سنت کیش با گلایه از ضعف مدیریت و کاهش گردشگری در روز‌های اخیر در کیش گفت: یکی از بزرگترین صنایع درآمد زا و اشتغال زا در دنیا و در واقع موتور محرکه و توسعه هر کشور صنعت گردشگری است.

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، شیخ یعقوب شمس در خطبه‌های نماز جمعه، افزود: این صنعت در دنیا مورد توجه است و روز به روز به آن بیشتر اهمیت داده می‌شود.

وی گفت: یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر برنامه ریزی دقیق، تعامل میزبان و مهمان، تسهیل در سفر و بازگشت مسافر است.

امام جمعه اهل سنت کیش، گفت: مسافرانی که به جزیره کیش سفر می‌کنند علاوه بر تفریح و استراحت نیاز به آرامش دارند و باید با خاطرات خوش کیش را ترک کند.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به اینکه گردشگری صنعت مهم جهان است و نقش تاثیرگذاری در توسعه کشور‌ها دارد، گفت: کیش از امکانات مطلوبی همچون بازار‌های زیبا، هتل‌های شیک، آب و هوای مطلوب و آرامش بی نظیر برخوردار است و باید از این ویژگی‌ها برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی کیش بهره برد.

وی با اشاره به اینکه ورود گردشگران به کیش بر اقتصاد جزیره تاثیر مستقیم دارد، گفت: هتلداران، رانندگان تاکسی، بازاریان، رستوران داران، فعالان اماکن تفریحی و گردشگری همه و همه از ورود گردشگران بهره می‌برند.

امام جمعه اهل سنت کیش، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده از روش‌های نوین برای توسعه گردشگری گفت: با روش‌های فرسوده و عقب افتاده نمی‌توان در گردشگری رونق ایجاد کرد.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به اینکه باید در حوزه حمل و نقل و قوانین منطقه آزاد کیش بازنگری شود، گفت: با مشارکت مسئولان شرکت‌های هواپیمایی و فعالان اقتصادی این امر محقق می‌شود.

امام جمعه اهل سنت کیش، با اشاره به بهره گیری از افراد توانمند وبا تجربه برای مشاوره در توسعه جزیره کیش گفت: از تجربه و تخصص این افراد استفاده شود.

وی با انتقاد از کم کاری‌ها و ضعف عملکرد‌ها گفت: نباید چوب لای چرخ توسعه گذاشت و اگر جزیره کیش اینگونه خالی از گردشگر بماند علاوه بر این که سرمایه گذاران متضرر می‌شوند، مردم جزیره کیش نیز دلسرد می‌شوند و حیات جزیره کیش به مخاطره می‌افتد.

امام جمعه اهل سنت کیش، گفت: توسعه جزیره کیش در رونق اقتصادی کشور موثر است و کیش خاک پاره ایران اسلامی است و نباید بگذاریم خالی از گردشگر باقی بماند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو