مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: کیش به عنوان یکی از جزایر خلیج فارس نقش کلیدی دارد و به عنوان پیشانی بین‌المللی کشور نقش آفرینی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، مهدی کشاورز در آئین رونمایی از طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی جزیره کیش، گفت: این طرح برای نخستین بار به صورت یکپارچه در کشور با تاکید بر رونق ماندگاری گردشگری دریایی، سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی اجرا می‌شود.

کشاورز بابیان اینکه نگاه ما ملی، بین‌المللی و آرمان شهری به جزیره کیش است و مقوله گردشگری در کیش مغفول مانده‎است، افزود: با توجه به داشتن ظرفیت‌های قابل توجهی در نوار ساحلی، کار قابل دفاعی در این حیطه انجام نشده‌است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: از پتانسیل‌های زیادی در کیش برخوردار هستیم، اما از این ظرفیت در راستای جذب گردشگری از اقصی نقاط کشور استفاده بهینه نشده‌است.

کشاورز تصریح کرد: در طرح ساماندهی سواحل برای گروه‌های مختلف با سلایق و سنین مختلف بر پایه و پیوست فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، برنامه‌ریزی شده و نباید از این طرح به سادگی عبور کنیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی از این طرح را اقدامی بزرگ و ارزشمند در راستای توسعه و رونق گردشگری کیش برشمرد و افزود: باید این طرح در قالب شکل‌های مختلف نسبت به توجیه ذی نفعان جایگاه خود را پیدا کند.

مهدی کشاورز بابیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های کوتاه مدت سازمان ساماندهی و نگاه علمی به پیشرفت و رونق اقتصادی کیش بود، افزود: نخستین گام در حوزه ساماندهی سواحل برداشته شده‌است.

کشاورز بابیان اینکه توازن نداشتن توسعه در حوزه‌های مختلف مشخص است، بیان داشت: برای تحقق آرمان شهری باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام کرد.

وی افزود: طرح جامع ساماندهی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و مقاله‌ای به عنوان مدل کاربردی برای دیگر مناطق ارایه شود و مسایل اسناد بالا دستی و دیگر اسناد نیز مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

مهدی کشاورز بابیان این که تمام اصناف کیش می‌توانند به پیشبرد اهداف این طرح کمک کنند، گفت: کیش باید پرچمدار توسعه یافتگی جزایر کشور باشد و باید از تمام ظرفیت‌های غنی آن استفاده کرد.

طرح جامع گردشگری کیش به مساحت ۸۰۰ هکتار، به طول ۴۳ کیلومتر و با عمق ۲۰۰ متر با هدف ارتقا جزیره کیش به عنوان مقصد گردشگری نمونه ساحلی، دریایی در مقیاس ملی منطقه‌ای و بین المللی با ساحلی پویا و زنده مبتنی بر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و زیست محیطی با مدیریت و بهره برداری یکپارچه با اقتصاد و توسعه پایدار به عنوان جزیره سبز متکی بر فناوری‌های نوین و انرژی‌های تجدید پذیر تعریف شده‌است.

در این طرح توجه و نگاه ویژه‌ای به بومیان و کیشوندان شده است و بر اساس گزارش مشاورین طرح ۱۸ هزار میلیارد ریال هزینه ساختمانی و ۶۰ هزار میلیارد ریال هزینه زیر ساخت‌ها برای اجرای این طرح برآورد شده‌است.

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو