مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم اعلام کرد: به دلیل افزایش سرعت باد و تلاطم دریا، تمامی برنامه های حرکت شناورها به جزیره لارک از بندر شهید ذاکری قشم صبح امروز (پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ) لغو شده است.

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، علی اشتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حرکت شناورها به جزیره یادشده منوط به بهبود شرایط جوی و دریایی و کاهش سرعت باد و تلاطم دریا خواهد بود.

وی ادامه داد: هر گونه تغییرات احتمالی در برنامه حرکت شناورها به جزیره لارک از بندر شهید ذاکری قشم، اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

جزیره لارک از جزایر استان هرمزگان با مساحت حدود ۴۹ کیلومتر مربع چهارمین جزیره بزرگ ایران پس از جزایر قشم، کیش و لاوان است که در جنوب شرقی جزیره قشم و جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده است.

فاصله جزیره لارک با جزیره قشم ۱۶ کیلومتر، با بندرعباس ۳۱ کیلومتر، با جزیره هرمز ۲۲ کیلومتر و با جزیره هنگام ۵۱ کیلومتر است.

این جزیره از کوه های رنگارنگ تشکیل شده طول آن یازده کیلومتر و بزرگترین عرض آن هفت کیلومتر است و بلندترین نقطه آن تقریباً ۱۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

جزیره لارک از ۲ روستای «لارک کوهی» و «لارک شهری» تشکیل شده و مردم آن عموما گویش کُمزاری دارند و شغل اصلی آنها صیادی است.

در جزیره لارک آثار تاریخی و بناهای ارزشمندی مانند قلعه پرتغالی ها، قبرستان تاریخی، مسجد لارک، فانوس دریایی و آب انبارهای متعددی وجود دارد.

با توجه به موقعیت جزیره لارک دیدنی های طبیعی بی نظیری مانند ساحل رنگین کمان، ساحل لاک پشت ها، ساحل تک درخت، ساحل و کمپ کپر نشین کم سرتکی، کوه کله قندی، رودخانه نمک، دره رنگین کمان و چشم اندازهای طبیعی بکری وجود دارد.

در این جزیره پوشش گیاهی متنوع مانند نخل های پراکنده، کهور، شیریشک، کُنار و غیره وجود دارد.

وجود جانوران خشکی مانند آهو های زیبای جبیر، خرگوش و جوجه تیغی که دیدن آن ها از فاصله نزدیک امر عادی است هر بیننده و گردشگری را به وجد می آورد.

جانوران دریایی در آب‌های اطراف جزیره لارک مانند انواع مختلف ماهی ها و لاک پشت های پوزه عقابی و تخم گذاری آنها از دیگر جاذبه های جزیره لارک محسوب می شود.

با توجه به قدمت و سابقه تاریخی زندگی در جزیره لارک آیین‌ها و سنت‌های منحصر به فردی مانند مراسم زار، صید و توربافی گرگور، خوس دوزی، رقص شمشیر و آیین‌های مذهبی نیز وجود دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو