رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: میزان تولیدات گلخانه‌ای در استان تا قبل از دولت سیزدهم ۱۰۵ هزار تُن در سال بود که با حمایت‌ها و مشوق های دولت در راستای افزایش تولید و تامین نیازهای اساسی مردم، اکنون با افزودن ۷۵ هزار تُن محصول به ۱۸۰ هزار تُن رسیده است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، عباس مویدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان سطح زیرکشت گلخانه‌های هرمزگان نیز با حمایت‌های دولت سیزدهم و پیگیری استاندار اکنون به حدود ۹۰۰ هکتار رسیده است؛ در حالی‌ که پیش از این یعنی تا پایان سال ۱۴۰۰ این میزان تنها ۵۰۰ هکتار بود.

وی بیان کرد: انواع فلفل دلمه‌ای رنگی، گوجه فرنگی، خیارسبز و بادمجان از جمله محصولات گلخانه‌ای هرمزگان است که در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، میناب و رودان تولید می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: تا پیش از دولت سیزدهم سالانه ۷۰ هزار تُن محصول گلخانه‌ای از این استان به خارج کشور صادر می‌شد که اکنون به ۱۳۰ هزار تُن محصول یعنی حدود ۲ برابر رسیده است.

مویدی یادآورشد: تولیدات گلخانه‌ای هرمزگان بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، اوراسیا، روسیه و آسیای میانه صادر می‌شود.

در حال حاضر حدود ۹ هزار نفر در واحدهای گلخانه‌ای هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که پیش از دولت سیزدهم این تعداد پنج‌هزار نفر بوده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو