یادداشت سردبیر_ شترمرغ آموزش و پرورش 

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بدون اطلاع قبلی، در اواسط سال تحصیلی، آن‌هم در یک روز تعطیل، رئیس اداره آموزش و پرورش کیش را بدون هرگونه پیش‌زمینه یا مراسم تودیع از مدیریت آموزش و پرورش جزیره برکنار و توهینی بزرگ به تمام فرهنگیان کیش کرد.

این خبر حجمی از نگرانی و هجمه‌ای از خشم جامعه‌ی فرهنگی و دانش‌آموزان جزیره و خوانواده‌هایشان را سبب شد که سکوت مسئولين کیش نیز بر آن افزود.

در بزنگاهی که مشکلات آموزش و پرورش، از عدم تخصیص سرانه دانش‌آموزی که کل کشور دریافت می‌کنند به مدارس کیش و حتی اداره آموزش و پرورش گرفته تا مشکلات معیشتی دبیران، دغدغه‌ی خانواده‌ها و اولویت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بود، مدیرکل آموزش و پرورش استان که در مطالبات همیشگی، شانه از بار جزیره خالی و آن را به سازمان محول می‌کرد، خودمختار و قدرت‌مآبانه اقدام به برکناری ناگهانی مدیر محبوب، مردمی، کاردان و بومی کیش نمود. این در حالی است که طبق ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور؛ حکمرانی واحد مناطق آزاد در اختیار رییس منطقه آزاد قرار دارد و تعیین رئیس آموزش و پرورش کیش نیز باید با معرفی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و توسط شخص وزیر انجام شود.

حال این بحران از دو وجه قابل بررسی و مورد مطالبه است؛ اگر وزارت کشور بدون آگاهی از تبعات این تغییر بی‌دلیل و ناگهانی از این تصمیم تمکین کرده است! که وجاهت و شایستگی خود را زیرسوال برده است، اگر هم با علم به نتایج مخرب آن به سیستم آموزشی کیش و بی‌اعتنایی به سوءآثار این تغییرات به توصیه‌ی مغرضانه‌ی استان تن داده است باید فاتحه‌ی کشور و دولتی که اولویت اول جامعه را این‌گونه به سخره می‌گیرد خواند.

اما آنچه اکنون موردمطالبه‌ی جدی و فوری خانواده‌های دانش‌آموزان و جامعه‌ی فرهنگیان کیش است، عدم سکوت مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش می‌باشد تا بلکه با پیگیری و روشن شدن این موضوع، یک‌بار برای همیشه و برای اولین‌بار کُت قدرت، اختیارات و حق حاکمیت کیش را بر تن سازمان بپوشاند و دست خودی‌های ناخودی را از این جزیره‌ی مظلوم کوتاه نماید.

شاید عدو سبب خیر شد و تغییر ساختار اداره‌ی آموزش و پرورش کیش نیز همین اکنون میسر گشت و بتوانیم شاهد تبدیل شدن این اداره به آموزش و پرورش ویژه و فرامنطقه‌ای و به دلیل موقعیت حساس جزیره، قرار گرفتن مستقیم آن زیر نظر معاونت مشارکت‌های وزارت آموزش و پرورش باشیم که دغدغه‌ی اصلی مدیر عزل‌شده‌ی این اداره هم بوده است. مدیری که بازگشت وی به خانواده‌ی بزرگ فرهنگیان کیش، خواسته‌ی خاص و عام است چنانچه در بازه‌ای از زمان بازگشت باصلابت و بی‌حرف مدیر محترم حراست سازمان صورت گرفت و جا برای هیچ سخن گزافه‌ای باقی نگذاشت. برای ویژه‌شدن باید ویژه عمل کنیم و ویژه بخواهیم تا حقوق مسلم و بدیهی‌مان با اعمال‌ سلیقه‌ها و حب و بغض‌های شخصی ضایع نگردند.

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو