مدارس در تربیت سفیران سلامت دانش آموزی در راستای انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده و جامعه نقش عمده ای دارند و بدین منظور جلسه آموزشی با هدف بالابردن اطلاعات حوزه سلامت،ویژه مدیران و رابطان بهداشت مدارس در سالن اجتماعات مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت کیش، در این برنامه آموزشی، مرادی معاون فنی مرکز بهداشت کیش بر اهمیت شناخت بیماری های واگیر تاکید و در خصوص راه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های تنفسی  توضیحاتی ارائه کرد.
وی ضمن اشاره به مضرات استفاده غیر اصولی آنتی بیوتیک‌ها، در خصوص مشکلات جبران ناپذیر مقاومت آنتی بیوتیکی در جامعه، معرفی انواع بیماری‌های تنفسی،دلایل افزایش بیماری و تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس مطالبی بیان کرد.

در بخشی از این کلاس آموزشی سلمانی کارشناس سلامت خانواده و مدارس مرکز بهداشت نیز ضمن تاکید بر تکمیل چک لیستهای مدارس گفت: هماهنگی جهت اجرای برنامه‌های آموزشی مورد نیاز در مدارس، اجرای تمرینات کششی در کلاس جهت پیشگیری از کم تحرکی،  بررسی شیوه نامه ها و فعال نمودن سفیران دانش آموزی اهمیت ویژه ای دارد.
در ادامه صفری کارشناس بیولوژی و کنترل ناقلین مرکز بهداشت به ذکر نکاتی در مورد اهمیت بیماریهای منتقله از آندس پرداخت و بر بهسازی محیط، افزایش آگاهی عمومی، جمع آوری پسماندها، ساماندهی لاستیک های فرسوده، مشارکت عمومی در اطلاع رسانی، آموزش راههای خودمراقبتی در کنترل پشه آئدس تاکید کرد.

در پایان این جلسه آموزشی علاوه بر دستور کار قراردادن بررسی مجدد مدارس از نظر آئدس، به سوالات حاضران نیز  پاسخ داده شد.
توزیع بروشورها و کتابچه های آموزشی از دیگر برنامه های این کلاس بود.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو