سرپرست بیمارستان کیش از واکسیناسیون افراد ۳۴ تا ۵۵ سال در برابر بیماری هپاتیت B در جزیره کیش خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، امید براتی، برآورد جمعیت مشمول این طرح را ۲۰ هزار نفر عنوان کرد و با اشاره به شرایط مناسب کیش از لحاظ سطح فرهنگی، بهداشتی، راهبری منسجم سازمانی و هماهنگی مدیریتی، افزود: در طرح واکسیناسیون هپاتیت B تمامی ساکنان سنین ۳۴ تا ۵۵ سال در سه نوبت واکسینه می‌شوند.

وی افزود: این طرح با حمایت رئیس انجمن مطالعات بیماری‌های کبدی ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تهیه ۷۴ هزار نوبت واکسن از چند هفته آینده آغاز خواهد شد و درصددیم در پایان تیر ۱۴۰۳ شعار جزیره بدون هپاتیت B را محقق سازیم.

امید براتی افزود: واکسیناسیون هپاتیت B در بیمارستان کیش، مساجد، کلینیک بوعلی و ۶ ایستگاه در دو شیفت انجام خواهد شد و پیش بینی می‌شود با توجه به سطح آگاهی ساکنان از اجرای این طرح واکسیناسیون استقبال شود.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۱۴۰۰ و از ۳۸۸ نوبت آزمایش فیبرو اسکن، ۵ در صد به درجاتی از فیبروز کبدی و حدود یک درصد به سیروز کبدی دچار بودند و اگر این ارقام را به ۲۰ هزار نفر جامعه هدف واکسیناسیون کیش تعمیم دهیم در حال حاضر پیش بینی می‌شود حدود هزار نفر به درجاتی از فیبروز و ۲۰۰ نفر به سیروز مبتلا باشند.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو