عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و متخصص تغذیه گفت: استفاده از آرد کامل در پخت نان موجب افزایش ارزش غذایی نان می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، دکتر موسی صالحی با اشاره به تفکر رایج در کشور مبنی بر تاثیر سبوس در افزایش کیفیت آرد، گفت: تفکر تاثیر سبوس در افزایش ارزش غذایی نان تفکری نادرست است.

وی، ویتامین‌های گروه ب، اسید‌های آمینه، اسید‌های چرب و ویتامین E جوانه گندم را از منابع با ارزش غذایی در دانه گندم برشمرد و افزود: متاسفانه این مواد مغذی در فرایند تبدیل گندم به آرد جدا می‌شوند و آنچه به دست نانوایی‌ها می‌رسد، آردی حاوی نشاسته و گلوتن است.

دکتر صالحی تصریح کرد: آرد خبازی‌ها نه تنها ارزش غذایی ندارد، بلکه به دلیل کمبود موادمغذی موجب برخی بیماری‌ها نیز می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان بیش از چهل و هشت درصد ایرانی‌ها به سندروم متابولیک مبتلا هستند و این سندروم ارتباط مستقیمی با استفاده از آرد سفید بجای آرد کامل در پخت نان دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: درکشور یازده و نیم میلیون نفر مبتلا به دیابت و نیمی از افراد بالغ نیز به چاقی، چربی خون و کبدچرب مبتلا هستند.

دکتر صالحی با تاکید بر اهمیت مصرف نان کامل به دلیل تاثیر مستقیم آن بر سلامت افراد، ایجاد امکان دسترسی و خرید نان کامل برای هموطنان در سراسر کشور را ضروری برشمرد.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو