پزشک مرکز بهداشت کیش با اشاره به بهره گیری از نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی در کاهش بیماری‌ها گفت: دیابت، فشارخون بالا، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی مهم‌ترین علل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر هستند.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، دکتر عرب در کلاس باز آموزی آشنایی با مداخلات اساسی بیماری‌های واگیر در نظام سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، گفت: پدیده شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع که با تغییرات وسیع در سبک زندگی همراه بوده است در کنار بهبود شاخص‌های بهداشتی سبب افزایش امید به زندگی شده است.

وی افزود: کلیدی‌ترین توصیه سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، بهره‌گیری از نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی است.

دکتر عرب خاطرنشان کرد: براساس برنامه سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۲۵ باید ۲۵ درصد مرگ و میر‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیر کاهش پیدا کند و برای رسیدن به این هدف برنامه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در ایران تدوین و ابلاغ شده است.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت کنترل دیابت، فشارخون بالا، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی و عوامل زمینه‌ساز آن‌ها را به عنوان هدف اصلی برای کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر تا سال ۲۰۲۵ تعیین کرده است.

پزشک مرکز بهداشت کیش افزود: در زمینه بروز سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و بیماری آسم نیز اقداماتی برای تشخیص و مداخلات زودهنگام در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امیدواریم در دهه آینده، گام بلندی در راستای حفظ و ارتقای سلامت مردم در حیطه کاهش مرگ زود هنگام ناشی از چهار بیماری غیرواگیر و چهار عامل خطر برداشته شود.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو