رییس مرکز بهداشت کیش گفت که در ایام نوروز ۲ هزار و ۷۰۰  نفر با مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و پایگاه‌های سلامت خدمات بهداشتی درمانی دریافت کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، محمدرضا رضانیا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده اند اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۲۹۵ نفر در بخش‌های بهداشتی و یک هزار و ۴۰۵ نفر در بخش‌های درمانی خدمات دریافت کردند.

وی یادآور شدکه در این مدت ۶۲۱ مورد بازدید از اماکن عمومی و یک هزار و ۲۴۲ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از دیگر اقدامات انجام شده است.

دکتر رضانیا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ از تعداد یک هزار و ۸۶۳ مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،یک مورد پلمب، و هفت مورد اخطار کتبی و سه مورد معرفی به مراجع قضایی صورت گرفته است.

رضانیا با بیان اینکه این تعداد بازرسی با حضور ۶ تیم ۲ نفره کارشناسان بهداشت محیط و کار این مرکز انجام شده است خاطر نشان کرد: در این مدت ۴۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی، ۲۴ مورد نمونه برداری از آب، معدوم کردن ۱۱۹ کیلو مواد غذایی فاسد و غیر قابل استفاده و سنجش سلامت مواد غذایی با تجهیزات پرتابل به تعداد ۱۲۹۵ مورد توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به اوج گیری مجدد کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است همچنین افرادی که علائم کمی دارند از سه تا پنج روز در روزهای ابتدایی و افرادی که حال عمومی مناسبی ندارند بنا به تصمیم پزشک ۵ روز تا یک هفته در منزل استراحت کنند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به سفرهایی که در سراسر کشور انجام شده همه افراد جامعه باید از خود مراقبت و واکسیناسیون را جدی بگیرند و دوز یادآور خود را تکمیل کنند.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو