مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به تولید انحصاری ایزوسیانات توسط این شرکت پتروشیمی گفت: با شرکت بنیان شدن این شرکت توانستیم بر محدودیت‌های اعمالی بر اثر تحریم غلبه کنیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیام پژواک، «علیرضا صدیقی زاده» طی نشستی با اصحاب رسانه در کیش با تاکید بر اینکه در مورد بازار محصولات تولیدی نگران نیستیم، اظهار کرد: ازآنجایی تولید ایزوسیانات ریسک بالایی دارد، کمتر کشوری به سمت تولید آن می‌رود و به همین دلیل بازار ما خارج کشور تقریبا بدون رقیب است؛ توانایی تامین نیاز کل بازار خاورمیانه و غرب آسیا برای این محصول شیمیایی را داریم.

وی با اعلام اینکه شرایط برای توسعه تولید این محصول در حال فراهم شدن است، افزود: دانش فنی تولید و توسعه آن در کشور حاصل شده که یک نقطه قوت برای ما محسوب می‌شود؛ ۲۰ سال قبل قرار بر این بود که یک شرکت سوئدی تغییراتی را روی این دانش فنی ایزوسیانات در کشور ایجاد کند که با تحریم‌ها این اقدام متوقف شد؛ البته امروز مفتخریم اعلام کنیم که این دانش را در داخل کشور ایجاد کردیم.

مدیرعامل پتروشیمی کارون با بیان اینکه در وضعیت تحریمی شرایط رقابت با شرکت‌های بزرگ جهانی ایجاد شده است، ادامه داد: با تبدیل به اولین شرکت دانش بنیان بزرگ کشور توانستیم با عمل به فرامین رهبری مسیر توسعه را هموار کنیم.

وی مزیت رقابتی پتروشیمی کارون را صادرات خدمات مهندسی دانست و بیان کرد: در سه سال گذشته تلاش کرده‌ایم تا صاحب یک دانش فنی در محصول خودمان باشیم؛ اگرچه اثبات این دانش فنی در دنیای بین‌المللی مراحل قانونی و حقوقی زیادی دارد، اما برای صادرات این خدمات فنی و مهندسی باید در این مسیر قرار بگیریم.

مدیرعامل پتروشیمی کارون در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار درباره صادرات محصول به آفریقا و موانع آن، گفت: صادرات به آفریقا از مسیر آفریقای جنوبی انجام می‌شود؛ اما ازآنجایی‌که بازار آفریقا در دست اروپایی‌ها است و دلال‌های اروپایی این بازار را در دست دارند، متاسفانه شرایط حضور ما در آفریقا فراهم نیست؛ درعین‌ حال برای ما ورود به بازار اروپا یا آفریقا ضرورتی هم نداشت، چرا که آن‌قدر در خاورمیانه مشتری داریم که عموماا محصولاتمان پیش ‌فروش می‌شود.

وی در رابطه‌ با محدودیت‌های انتقال ارز در شرایط تحریم گفت: محدودیت نقل‌ و انتقال ارز برای همه شرکت‌های ایرانی وجود دارد، اما به دلیل اینکه محموله‌های پتروشیمی عددهای کوچک و تناژ پایین دارد، رقم‌های بزرگی را شامل نمی‌شود و انتقال ارز مربوط به آن مثل فروش نفت سخت نیست؛ البته مشکلات و محدودیت‌هایی وجود دارد که عمل غیر قابل حل نیستند.

صدیقی زاده در ادامه از سفارش و اعلام آمادگی برای خرید دانش فنی ایزوسیانات و احداث یک کارخانه ایزوسیانات در یک کشور اروپایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که زودتر به نتیجه برسد.

وی در رابطه با جایگزینی خوراک مایع به‌ جای خوراک گازی، بیان کرد: همه مدیران در صنعت نفت مسئله ناترازی گاز و عمیق‌تر شدن آن را می‌دانند و در حال حاضر ثابت شده که سرمایه‌گذاری جدید در حوزه گاز برای پتروشیمی اشتباه است؛ اما این روند متاسفانه همچنان ادامه دارد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو