رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان باتوجه به درخواست سفیر کنیا برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی و فولادی گفت: استان هرمزگان به تنهایی می‌تواند نیازهای کشور کنیا را در حوزه پالایشگاهی و فولادی تامین کند.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، خلیل قاسمی روز یکشنبه در نشست با سفیر کنیا و هیات همراه آن، با اشاره به گسترش مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری هرمزگان و کشور کنیا، افزود: ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان و کنیا می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی داشته باشد.

وی با توجه به اینکه تاکنون محصولاتی همچون قیر، خرما و گچ از استان هرمزگان به کشور کنیا صادر شده است، بیان کرد: امیدواریم در نشست‌های آینده فعالیت‌های اقتصادی بین ۲ کشور را توسعه دهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: اگر کشور کنیا علاقه‌مند باشد، جمعی از فعالان اقتصادی را جهت آشنایی با ظرفیت‌های موجود و نیازمندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشور کنیا اعزام کنیم.

هرمزگان و کنیا مراودات تجاری خود را از سر بگیرند

سفیر کشور کنیا نیز با اشاره به مراودات تجاری در سالیان گذشته گفت: هرمزگان و کشور کنیا از لحاظ فرهنگی وجه مشترکی دارند و این ۲ می‌توانند همچون گذشته مراودات تجاری خود را از سر بگیرند.

جاشوا گاتیمو بیان کرد: ۲ بندر «مومباسا» و «لامو» نقاط مشترک فرهنگی و تاریخی با بندرعباس دارند و می‌توانند برای مراودات تجاری هرمزگان با کنیا نقطه عطفی باشند و تلاش ما برای گسترش روابط تجاری بندرعباس و این بندرها است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان بیان کرد: برای سرمایه‌گذاری و مراودات تجاری فعالان اقتصادی شرایطی آماده کرده‌ایم و از فعالان این حوزه برای گسترش تجارت به این کشور دعوت می‌کنیم.

کنیا با نام رسمی جمهوری کنیا کشوری در شرق آفریقا است. پایتخت آن نایروبی و مومباسا، کیسومو و ناکورو از شهرهای مهم آن محسوب می‌شوند.

کشور کنیا با حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت طی سالهای اخیر مبادلات تجاری خود با جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است و تجار کنیایی و ایرانی همواره برای افزایش بیش از پیش روابط تجاری ۲ کشور مذاکرات متعددی را در دستور کار دارند.

استان هرمزگان نیز به عنوان قطب تولید محصولات پتروشیمی و فولادی یکی از استان‌های مهم برای کشورها به‌ویژه کشورهای منطقه و دوست به شمار می‌رود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو