معاون حقوقی شبکه تعاون و تجارت ایران بر تشکیل تعاونی‌ها با هدف رشد سرمایه گذاری‌ها در مناطق آزاد و بهره گیری از سند جامع همکاری ۲۵ ساله ایران و چین تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، سحر ناصربخت در حاشیه جشن هفتاد و چهارمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین و آغاز فعالیت نخستین سرکنسول چین در بندرعباس افزود: فعالیت سرکنسولگری چین در بندرعباس فرصت ارتباطات و همکاری در زمینه‌های مختلف را افزایش و به روابط دو جانبه کمک می‌کند.

وی با اشاره به توانمندی‌های بالای مناطق آزاد به خصوص جزیره کیش، گفت: توسعه تعاونی‌ها در مناطق آزاد می‌تواند مشارکت فعال سرمایه گذاران و مردم را در گسترش روابط اقتصادی به دنبال داشته باشد.

دکترای حقوق بین الملل به هدف گذاری‌ها برای توسعه اقتصاد دریامحور اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از ظرفیت منحصر به فرد مناطق آزاد در استان هرمزگان می‌تواند رشد تجارت با چین و صادرات محصولات تعاونی‌ها به کشور‌های هدف را فراهم کند.

سحر ناصربخت در دیدار با شو وی سرکنسول جمهوری خلق چین در بندرعباس، کاهش بروکراسی‌های اداری، رفع موانع حقوقی برای حضور پر قدرت سرمایه گذاران در مناطق آزاد براساس سند جامع همکاری ۲۵ ساله ایران و چین را از مهمترین موارد برای توسعه اقتصادی در حوزه مناطق آزاد برشمرد.

دکترای حقوق بین الملل به تفاهم دوطرف در حوزه آموزش برای تقویت همکاری و توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: فعالیت سرکنسولگری چین در بندرعباس می‌تواند به بهره‌برداری دوجانبه از فرصت‌ها و توانمندی‌ها سرعت دهد.

ناصر بخت تصریح کرد: در سند جامع همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، هرمزگان حضور پررنگی دارد و در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی، گردشگری، محیط زیست، پالایشگاه و فعالیت‌های دانشگاهی نقش آفرینی‌های مهمی دارد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب و موقعیت گردشگری کیش گفت: جزیره کیش می‌تواند در حوزه گردشگری سهم قابل توجهی از سند جمع همکاری ۲۵ ساله ایران و چین را در اختیار بگیرد و زمینه سرمایه گذاری و رشد و توسعه اقتصادی منطقه فراهم کند.

معاون حقوقی شبکه تعاون و تجارت ایران گفت: راه اندازی تعاونی‌ها در حوزه تولید محصولات و ارائه خدمات حوزه گردشگری با مشارکت بومیان می‌تواند در ارتقای سطح معیشت مردم منطقه آزاد کیش تاثیر گذار باشد.

سحر ناصر بخت ارائه خدمات حقوقی و رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران برای تشکیل تعاونی‌ها در مناطق آزاد را از مهمترین برنامه‌های شبکه تعاون و تجارت ایران برشمرد و گفت: حمایت همه جانبه برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم با بهره مندی از خدمات تعاونی‌ها در جهت تحقق شعار سال برنامه ریزی شده است.

در مراسم آغاز فعالیت نخستین سرکنسول چین در بندرعباس، شو وی سرکنسول جمهوری خلق چین در بندرعباس، احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، نماینده وزارت امور خارجه در هرمزگان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی حضور داشتند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو