رئیس گروه ترویج ستاد ملی نانو با اشاره به فعالیت ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه نانو گفت: بیش از هزار و ششصد محصول در حوزه نانو در کشور تولید شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، محمد باقری در حاشیه برگزاری سومین مرحله از مسابقه ملی فناوری نانو به میزبانی کیش، گفت: براساس آمار‌های پایگاه‌های علمی معتبرجهان، جمهوری اسلامی ایران در جایگاه چهارم در حوزه تولید مقالات معتبر بین المللی، بومی سازی فناور‌های نانو از حیث کاربرد را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به حوزه گسترده فعالیت‌های فناوری نانو در حوزه‌های مختلف از جمله الکترونیک، سلامت، تجهیزات پیشرفته پزشکی و حوزه‌های ساختمانی، افزود: در حدود ۹ نانو دارو در کشور به مرحله تولید رسیده است و این دارو‌ها در درمان انواع سرطان‌ها کاربرد خواهند داشت.

رئیس گروه ترویج ستاد ملی نانو، افزود: از این فناوری در تولید انواع حسگرها، تجهیزات اتاق عمل، تجهیزات دیالیز در کشور استفاده می‌شود.

باقری، گفت: تولید محصولات در حوزه‌های سلامت، ساختمان و تجهیزات پیشرفته بخشی از فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر تامین نیاز کشور، تولیدات خود را به سایر کشور‌ها نیز صادر می‌کنند، افزود: محصولات ساختمانی تولید شده بر پایه نانو به کشور‌های اندونزی و ترکیه صادر می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه بازار محصولات نانو در سال گذشته رقمی در حدود هزار میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: با توجه به نرخ رشد ۲ برابری در این حوزه پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده به حجم صادراتی معادل یک میلیارد دلار صادرات برسیم.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو