قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آموزش و پرورش سرچشمه زلال تربیت نسل جوان و سرمایه‌های کشور است.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، علیرضا کاظمی در نشست هم اندیشی با کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش و مدیر آموزش و پرورش و سرپرست اداره بهزیستی کیش گفت: اشکالات ساختاری در نظام فرهنگی و تربیتی، موازی کاری و اقدامات سطحی در بحث آگاهی بخشی به نسل جوان، از مهمترین مشکلات در فرهنگ سازی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی به پیچیدگی موضوع مبارزه با موادمخدر در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: امروزه کشت، تولید، توزیع تا علل گرایش به مواد مخدر مهمترین مساله است.

کاظمی به تغییر الگو‌های دسترسی، تولید، مصرف، جنسیت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هر روز بر پیچیدگی الگو‌های رفتاری مواد مخدر افزوده می‌شود و ما شاهد مصرف مواد صنعتی و مواد ترکیبی هستیم.

وی تصریح کرد: بدون برنامه دقیق و مشخص نمی‌توان مسیر مبارزه با موادمخدر را گذراند و باید در لایحه‌های ستادی، دستگا‌ه‌ها و برنامه‌های عملیاتی، آموزش‌های لازم ارائه شود و در این حوزه نقش آموزش و پرورش بسیار حیاتی و مهم است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش را دستگاه فرابخشی و زیربنایی دانست و تاکید کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن در پیشگیری از اعتیاد است و نقش این مجموعه عظیم تربیتی و آموزشی باید جدی گرفته شود.

کاظمی با اشاره به اینکه باید به سمت افزایش آموزش‌های پیشگیرانه حرکت کنیم تا دانش‌آموزان از ابتدا متوجه زیان‌های موادمخدر شوند، گفت: امیدواریم برنامه‌های پیشگیرانه از اعتیاد و طرح یاریگران زندگی که در دستور کار مسئولان آموزش و پرورش است به صورت جدی انجام شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش کیش نیز در این نشست بر ساخت، تعمیر و تجهیز مرکز مشاوره برای ارتقا و بهبود کیفیت ارائه خدمات هرچه بهتر به دانش آموزان تاکید کرد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو