نمایش انیمیشن فرار مرغی 2 ویژه مادران وکودکان

نمایش انیمیشن فرار مرغی 2 ویژه مادران وکودکان

انیمیشن فرار مرغی 2 ویژه مادران وکودکان درسینما لبخند کیش نمایش داده می‌شود.
معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش

معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش

تنیسور‌های برتر رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش به مرحله نیمه نهایی مسابقات راه یافتند.
ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ

ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ

رئیس پلیس راهور کیش از ترخیص دویست و هشتاد موتورشارژی و خودروی توقیفی از پارکینگ در طرح ترخیص فوری خبر داد.
کیش ۱۶۲ فرصت سرمایه گذاری برای نمایشگاه «اکسپو» معرفی کرد

کیش ۱۶۲ فرصت سرمایه گذاری برای نمایشگاه «اکسپو» معرفی کرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حضور فعال این منطقه در نمایشگاه بین المللی صادراتی «اکسپو» گفت: بیش از ۱۶۲ فرصت سرمایه گذاری کیش در این نمایشگاه بین المللی معرفی شد.
بنر اول
بنر دوم
بنر سوم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ژئو سایت تنگه چاهکوه جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب ظرفیتی منحصر به فرد در عرصه زمین‌گردشگری (ژئوتوریسم) جهانی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ژئو سایت تنگه چاهکوه جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب ظرفیتی منحصر به فرد در عرصه زمین‌گردشگری (ژئوتوریسم) جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک،  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم،  افشار فتح الهی در بازدید از ژئوسایت تنگه چاهکوه جزیره قشم با اشاره به شگفتی های بی مانند این نقطه اظهار داشت: معرفی ظرفیت های ژئوپارک جهانی قشم و به ویژه این ژئو سایت نیازمند هم‌افزایی در حوزه اطلاع رسانی و رسانه است.

وی ارزش گردشگری این مجموعه را فرا ملی خواند و گفت: فضاهای گردشگری جزیره قشم در نوع خود مثال زدنی است و باید در عرصه جهانی بیشتر شناخته شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه این بازدید از اینفوسنتر ژئو سایت تنگه چاهکوه دیدن کرد و در خصوص حمایت از بانوان تولید کننده صنایع دستی برای ارتقای این محصولات و بازاریابی و فروش، دستور ویژه صادر کرد.

در ادامه فتح الهی با حضور در ژئو سایت دره تندیس ها، پهناورترین ژئو سایت ژئو پارک جهانی قشم خواستار ساماندهی مسیر رفت و آمد گردشگران شد تا ضمن تامین امنیت، مسیریابی مناسبی در طول بازدیدهای گردشگری خود از این ژئوسایت ویژه داشته باشند.

بازدید از جزایر ناز و بررسی وضعیت دسترسی خودروها به سواحل این منطقه از دیگر برنامه های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بود که در این بازدید دستور لازم برای ساماندهی محوطه ساحلی این منطقه و جلوگیری از رفت و آمد خودروها به منظور تامین امنیت گردشگران در ساحل ناز صادر شد.

حضور در برنامه ارسال محموله کمک های پرسنل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم به منطقه زلزله زده سایه خوش، بخش دیگری از برنامه های امروز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بود که این محموله شامل ۴۰۰ بسته بهداشتی و لوازم التحریر به ارزش یک میلیارد ریال برای توزیع در میان دانش آموزان به منطقه زلزله زده غرب هرمزگان و روستای سایه خوش بندر لنگه ارسال شد.

 ژئو سایت به مکان دارای میراث زمین‌شناسی می گویند. از گذشته‌ های دور، برای حفاظت از مکان های ارزشمند و مهم علمی از نظر زمین‌ شناسی و ژئو مورفولوژی مکان هایی تعیین و حفاظت شده‌اند که امروزه به نام ژئو سایت نامیده می‌شوند.

تنوع زمین‌ شناسی کم و بیش در تمامی کشورها وجود دارد. تنوع زمین‌شناسی جزو دارایی‌ها و هویت زمین‌شناسی یک کشور است و نیازمند حفاظت است. بخشی از تنوع زمین‌شناسی، میراث زمین‌ شناسی به‌ شمار می‌رود که این میراث را ژئو سایت می‌گویند.

همچنین ژئوپارک منطقه‌ای است با وسعت کافی که مرزهای آن به وضوح مشخص شده و چندین پدیده بارز زمین شناسی در محدوده آن قرار دارد و میراث زمین شناختی آن ناحیه با مدیریتی دقیق و دایمی حفظ و نگهداری شود و این محدوده باید بتواند در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش موثری ایفا کند.

ژئوپارک ممکن است علاوه بر پدیده های زمین شناسی از آثار تاریخی، بوم شناسی، باستان شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر برخوردار باشد که ژئوپارک قشم دارای تمامی ویژگی های یاد شده است.

ژئوپارک قشم به واسطه واقع شدن در منطقه راهبردی خلیج فارس از اهمیت بالایی برخوردار است و از طرف دیگر، این ژئوپارک به دلیل قرار گرفتن بین ژئوپارک های شرق آسیا و اروپا جایگاه خاصی در منطقه و بین ژئوپارک ها پیدا کرده است.

شورای عالی ژئوپارک‌های یونسکو از ۱۲ عضو متخصص تشکیل شده و مدیر ژئوپارک جهانی قشم به عنوان تنها عضو غرب آسیا و خاورمیانه در این شورا حضور دارد.

جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران و منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود. این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو