کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز و فردا صبح تا ظهر، دریای عمان، تنگه هرمز و نواحی شرقی خلیج فارس با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، مجتبی حمزه نژاد گفت: امروز و فردا، فعالیت سامانه کم فشار فصلی در استان پیش‌بینی می‌شود که سبب وزش باد نسبتاً شدیددر مناطق دریایی استان و مواج شدن دریا و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وقوع ناپایداری‌های جوی در ارتفاعات استان، برخی مناطق مرکزی و غربی و محدوده تنگه هرمز خواهد شد.

وی گفت: در این مدت بیشینه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز به بیش از یک و نیم متر خواهد رسید و توصیه می‌شود شناور‌های سبک صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد گفت: بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی بویژه تنگه هرمز، رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار باران و رعد وبرق گاه تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و تقویت نقطه‌ای آن، از رفتن به مناطق مرتفع و تردد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

حمزه نژاد خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، وقوع تندباد لحظه ای، گردوخاک موقت و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: از نظر دمایی امروز، ماندگاری هوای گرم در بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و از فردا با افزایش رطوبت نسبی منطقه، کاهش دمای بیشینه ۲ تا ۴ درجه سلسیوس مورد انتظار است.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو