کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در سواحل جزیره کیش و دیگر جزایر خلیج فارس، مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبارمحلی پیش‌بینی می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، مجتبی حمزه نژاد گفت: امروز با تاثیر سامانه فصلی در استان ناپایداری‌های جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود و دریای عمان و تنگه هرمز با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی مواج خواهند بود.

وی گفت: بیشینه سرعت باد در این مناطق به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک و نیم متر خواهد رسید و توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک صیادی و قایق‌های تفریحی خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر شرقی و مرکزی استان در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد گفت: فردا و سه شنبه صبح تا ظهر در این مناطق دریایی نیز افزایش باد جنوب شرقی و متلاطم شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی افزایش موقتی سرعت باد و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه بشاگرد توصیه می‌شود در بعدازظهر و اوایل شب از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

حمزه نژاد گفت: ناپایداری‌های جوی و دریایی به تناوب تا اواسط هفته پیش‌بینی می‌شود و از نظر دمایی از فردا ۱۹ تیر کاهش نسبی دمای بیشینه در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: اواخر هفته با تشدید باد ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در مناطق شرقی استان احتمال افزایش باد، گردوغبار و کاهش کیفیت هوا و در بیشتر نقاط استان نیز افزایش نسبی دمای بیشینه پیش‌بینی می‌شود.

 

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو