کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز وزش باد نسبتا شدید شمال غربی در کیش و دیگر جزایر غربی استان سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، مجتبی‌حمزه نژاد گفت: با تقویت جریان شرقی در پاره‌ای نقاط استان ناپایداری جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود و وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در تنگه‌ی هرمز و دریای عمان سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی افزود: محدوده سرعت باد ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در پاره‌ای نقاط از تنگه هرمز تا نزدیک ۲۰۰ سانتیمتر نیز خواهد رسید و بویژه در صبح تا ظهر اختلال در تردد‌های دریایی پیش‌بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: امروز صبح در مناطق ساحلی مه رقیق همراه با افزایش ابر و در بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه منطقه بشاگرد رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بشاگرد پیش‌بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود با توجه به ناپایداری‌های جوی و دریایی از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود و با پرهیز از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم در بنادر مرکزی و شرقی استان انجام شود.

وی گفت: شرایط ناپایدار جوی و دریایی تا روز سه‌شنبه ششم تیر تداوم خواهد داشت و از لحاظ دمایی با ماندگاری هوای نسبتا گرم در غرب استان، در سایر مناطق با توجه به افزایش شرجی هوا روند دمایی افزایشی نخواهد بود.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو