رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش گفت: امسال ۴۵درصد تصادفات این جزیره به علت عدم توجه رانندگان به جلو روی داده است.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، مهدی توانگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: عمده دلیل عدم توجه رانندگان به جلو نیز به علت استفاده از ابزارهای مکالمه تلفن همراه از جمله هندزفری است که می‌توان با حذف آن بسیاری از تصادفات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰ درصد تصادفات در کیش کاهش یافته است یادآور شد: پلیس راهور  ارتقای فرهنگ ترافیکی در جزیره را با بهره گیری از خدمات و امکانات آموزشی به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

توانگر گفت: امسال برای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ راننده متخلف باز آموزی مقررات رانندگی انجام شده و ۳۰ هزار و ۵۰۰ بروشور و  شه هزار و ۴۰۰ جلد کتابچه  آموزشی فرهنگ ترافیک در رسانه های جمعی و آموزش همگانی در سطح جزیره کیش توزیع شده است.

حرکت خودروها برابر با سرعت اعلامی تابلوهای نصب شده، اجبار استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشین‌ها، استفاده از چراغ راهنما قبل از رسیدن به میدان، ایست کامل خودرو در زمان عبور عابر پیاده، رانندگی بین خطوط، استفاده از راهنما برای تغییر حرکت از یک خط به خط دیگر از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش است.

رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش اجباری بوده و در صورت بروز تخلف، جرایم به صورت مکانیزه با استفاده از دوربین های سطح معابر ثبت می‌شود.

هم اکنون در جزیره کیش بیش از ۱۹ هزار دستگاه خودرو وجود دارد که ۶۹۰  دستگاه آن تاکسی،  ۱۱۰ دستگاه آن مینی بوس و ون، ۶۵ دستگاه کامیونت و بقیه شخصی است.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو