مدیرکل صنایع حمل و نقل ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۶ فروند شناور آتش خوار یدک کش به صورت همزمان و برای نخستین بار در کشور به همت متخصصان داخلی در هرمزگان درحال ساخت است.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، روح الله ارجمندی عصر یکشنبه در جریان بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس، با اشاره به اینکه این شناورها اوایل سال آینده به آب انداخته می‌شود، افزود: چهار فروند از این شناورها با قدرت چهارهزار و ۴۰۰ اسب بخار و ۲ فروند نیز با قدرت ۶ هزار اسب بخار است.

وی بیان کرد: این شناورهای آتش خوار به طول ۳۳ متر و عرض ۱۲ متر و در خطوط و تکنولوژی بالا بوده که دارای سیستم رانش پروانه ۳۶۰ درجه است.

این مسوول با اشاره به اینکه با ساخت این شناورها در داخل کشور وابستگی ما به کشورهای دیگر از بین می‌رود، اظهار کرد: ساخت شناورهای آتش خوار یدکش موجب افزایش ایمنی در صنایع فراساحل و سازمان بنادر و دریانوردی می‌شود

ایزوایکو از طریق خلیج فارس به آب های بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده از راه های زمینی، ریلی و راه های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.

حوزه فعالیتی ایزوایکو به دلیل نزدیکی با بنادر شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بنادر انجام می شود همانند یک گلوگاه راهبردی تلقی می‌شود و باتوجه به تردد هزاران شناور به صورت سالیانه در خلیج فارس می‌تواند علاوه بر کمک به ساخت انواع شناورها، کمک شایان توجهی در جهت تعمیرات شناورهای مختلف انجام دهد.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی شناخته شده با وسعت یکهزار. و ۱۰۰ هکتار در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو