مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در راستای اخذ مجوز مرز دریایی، لایروبی بندر چارک پس از ۱۲ سال انتظار انجام شد، تا دولت سیزدهم به یکی دیگر از وعده‌های خود جامع عمل بپوشاند.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، «عزت‌الله محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پایان عملیات لایروبی بندر چارک، اظهار کرد: هم اکنون همق لایروبی به هفت متر رسید و امکان پهلوگیری شناورهایی با ظرفیت ۵ هزار تن در این بندر مهیا شد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید ویژه‌ای بر ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های بندر چارک دارد، افزود: در همین راستا با صرف هزینه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال، ۲۵ هزار متر مکعب لایروبی انجام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش لایروبی را یکی از تخصصی‌ترین کارها در حوزه دریا عنوان و خاطر نشان کرد: متخصصان ایرانی توانستند پروژه لایروبی اسکله بندر چارک را بدون کمک گرفتن از شرکت‌های خارجی انجام دهند و این افتخاری دیگر برای کشورمان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طرح جامع توسعه بندر چارک تصویب شده و برای توسعه فاز نخست این بندر بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد کیش اختصاص یافته است.

«محمدی» اضافه کرد: ساخت ساختمان‌های گمرک، اداری، خدماتی و بهداشتی این بندر به اتمام رسیده است و ساماندهی فضای خشکی بندر چارک برای ایجاد ایمنی لازم در حال انجام است.

بندر چارک یکی از بنادر استان هرمزگان دارای ۳۴ هکتارخشکی و ۱۶ هکتار دریا است که زیر نظر سازمان منطقه آزاد کیش اداره می‌شود.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو