استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از قاچاق سوخت از محل بارنامه‌های صوری، برنامه‌ریزی شده کامیون‌هایی که برای آن‌ها بارنامه صادر می‌شود براساس سامانه‌های پایشی در مبدا و مقصد رصد شوند، گفت: تخصیص سهمیه سوخت این کامیون ها نیز بر همین مبنا است.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، از اداره‌کل روابط‌ عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی روز چهارشنبه در نشست کارگروه مقابله با قاچاق سوخت، با بیان اینکه روزانه چهار هزار میلیارد ریال یارانه سوخت در استان توزیع می‌شود، افزود: این یارانه توزیعی در یک هفته از تمام بودجه عمرانی استان بیشتر است، بنابراین باید فرآیندی تعریف شود که این میزان از ثروت ملی در همان هدفی خرج شود که برای آن تخصیص یافته نه اینکه در جیب عده‌ای سودجو برود.

وی با بیان اینکه بارنامه‌ صادره و تایید شده توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل هرمزگان، مرجع تایید سوخت است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از قاچاق سوختی که در استان شاهدیم از طریق بارنامه‌های صوری انجام می‌شود، بنابراین روش‌های دقیق برای صحت‌سنجی این بارنامه‌ها تعریف شده تا تخلفات این حوزه به حداقل برسد.

 استاندار هرمزگان با اشاره به طرح ساماندهی شناورهای مصرف کننده سوخت یارانه‌ای، خاطرنشان‌کرد: رصد تردد برای تخصیص سوخت به شناورها نیز در دستور کار است و به صورت آزمایشی عملیاتی خواهد شد.

دوستی یادآورشد: این طرح به منظور حل مشکل و تسریع در تحویل سوخت به مصرف‌کنندگان واقعی و حل مشکل آن‌ها اجرا خواهد شد که ضمن صرفه‌جویی در مصرف سوخت، سبب تسریع و توزیع بهتر فرآورده‌های نفتی خواهد شد.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو