مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: در مهرماه سال‌جاری ۴۸۵ میلیون و ۸۵۵ هزار کیلووات ساعت انرژی در این نیرووگاه تولید شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی روز سه‌شنبه در تشریح این خبر افزود: از این میزان ۴۶۶ میلیون و ۵۰ هزار کیلووات ‌ساعت سهم واحدهای بخار و ۱۹ میلیون و ۸۰۵ هزار کیلووات ساعت سهم واحدهای گازی بوده است.

وی بیان کرد: همچنین طی هفت‌ماه گذشته بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون کیلووات‌ ساعت انرژی در این نیروگاه تولید شد که از این میزان انرژی تولیدی، سه میلیارد و ۴۴۶ میلیون‌ و ۵۰ هزار کیلووات ‌ساعت سهم واحدهای بخار و ۱۳۰ میلیون و ۳۴۱ هزار کیلووات‌ ساعت سهم واحدهای گازی بوده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، همچنین باتوجه به افزایش ۲۰ درصدی تولید برق در تابستان امسال تصریح‌کرد: با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی متخصصان این نیروگاه و اتکا به خودباوری، روند حداکثری تولید برق، ادامه خواهد داشت.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و ۲ واحد گازی با ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات ساعت به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

این نیروگاه در ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاهی به خودکفایی رسیده است که در نیمه نخست امسال با تلاش جوانان باانگیزه، موفق به ساخت و بومی‌سازی بیش از سه‌هزار و ۱۰۰ قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شد که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

این نیروگاه سال گذشته توانست ۶ میلیارد کیلووات ساعت به تولید برق هرمزگان اضافه کند.

در حال حاضر ۸۰۰ نفر در نیروگاه بندرعباس مشغول به کار هستند که در زمان تعمیرات واحدهای بخار و گازی به ۹۰۰ نفر نیز می‌رسد.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو