استاندار هرمزگان گفت: ستاد بحران استان به حالت آماده باش کامل درآمد و تیم‌های ارزیاب و امدادی به مناطق کانونی زلزله در فین و فارغان اعزام شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی سه‌شنبه در خصوص زمین‌لرزه‌های ساعتی قبل در این استان اظهار کرد: ۲ زمین لرزه با فاصله کوتاهی از هم بخش‌هایی از هرمزگان را لرزاند، زمین لرزه اول ساعت ۸:۲۹ دقیقه با شدت ۵.۳ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری بخش فین به وقوع پیوست و زلزله دوم نیز ساعت ۸:۳۹ دقیقه با شدت ۵.۶ ریشتر مرز بین سیاهو و فارغان را به لرزه درآورد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه، زلزله دوم در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود، گفت: اعضای ستاد بحران استان هرمزگان در حال آماده باش کامل قرار دارند و مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز به منطقه اعزام شده است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش توسط مردم، خاطر نشان‌ کرد: تیم‌های امدادی، اورژانس و هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند و نتایج ارزیابی نیز بعد از بررسی‌های کارشناسی به اطلاع عموم خواهد رسید.

اعزام تیم های ارزیاب در پی وقوع دو زمین لرزه ۵.۳ و ۵.۶ ریشتری بندرعباس

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان هم در این خصوص گفت: به دنبال وقوع ۲ زمین لرزه به قدرت ۵٫۳ و ۵٫۶ ریشتری در حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه در شمال شهرستان بندرعباس ۳ تیم ارزیاب به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند.

مختار سلحشور افزود: طبق ارزیابی های اولیه کانون این زمین لرزه ها بخش فین و دهستان سیاهو بوده که تاکنون خسارتی گزارش نشده است، البته ارزیابی های اولیه توسط تیم های اعزامی در حال انجام است و نیروهای امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر همچنان در حالت آماده باش به سر می‌برند.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو