معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با انجام ۱۸ عملیات پیچیده در شرایط نامساعد جوی و طوفانی از اواخر شب گذشته تا بامداد امروز (یکشنبه) ۵۷ دریانورد در گستره آبی این استان از خطر غرق شدن نجات یافتند.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، اسماعیل مکی‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اواخر شب گذشته تا بامداد امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ ماه، با هدایت مرکز هماهنگی نجات دریایی(MRCC) و مراکز فرعی نجات دریایی لنگه، جاسک، قشم و ابوموسی در مجموع ۵۷ دریانورد از غرق شدن نجات یافتند.

وی اضافه کرد: با انجام این سلسله عملیات‌ چهار فروند لنج و ۶ فروند قایق صیادی و تفریحی در منطقه غرب استان و تنب بزرگ و ابوموسی چهار فروند قایق در منطقه جزیزه هنگام و جنوب قشم و چهار فروند قایق در منطقه شرق استان و محدوده بندر سیریک اعلام شرایط اضطرار کردند که از این تعداد ۲ فروند لنج تجاری و ۲ فروند قایق غرق شدند.

مرکز هماهنگی نجات دریایی (MRCC) مجهز به سیستم های پیشرفته مخابراتی برای پوشش رادیویی منطقه به منظور دریافت پیام‌های اضطرار شناورهای مضطر، بر روی کانال های ۲۵ و ۱۶ در باند وی. اچ. اف و کانال ۸۲۹ و ۱۲۰۷ در باند اچ. اف به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی آماده ارایه خدمات جستجو و نجات دریایی و پزشکی برای دریانوردان و هموطنان در دریا است.

بندر شهید رجایی از حساس‌‌ترین و پرترافیک‌‌ترین مراکز دریایی کشور و همچنین مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) استان هرمزگان افزون بر ۶۰ درصد از عملیات‌های جستجو و نجات دریایی و شرایط استقرار را در پهنه‌‌های آبی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داده است.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو