فرماندار قشم از صادرات بیش از ۱۴۵ هزار تُن کالا به خارج از کشور و افزایش ۱۵۹ درصدی واردات کالا به داخل کشور از طریق اداره کل گمرک این شهرستان مرزی تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، محمد محمدحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با ارایه خلاصه آمار عملکرد اداره کل گمرک قشم در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱، افزود: در مدت یادشده یک میلیون و ۹۲۹ هزار و ۸۶۴ تُن کالا از طریق گمرک این شهرستان مرزی کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، هفده درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در آمد این گمرک در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، افزایش ۸۱۷ درصدی داشته است.

فرماندار قشم توضیح داد: در مدت یادشده ورود خودروهای سواری به این جزیره رشد ۵۵ درصدی و ورود خودروهای باری (کامیون، اتوبوس و وانت) افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ را نشان می دهد.

محمد حسینی اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۱ تعداد ترانزیت خارجی وارده به این جزیره ۷۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ و تعداد ترانزیت خارجی صادره از این جزیره ۴۷۹ درصد افزایش نسبت به مشابه در سال ۱۴۰۰ ثبت و گزارش شده است.

گمرک جمهوری اسلامی این شهرستان مرزی قشم در بندر مسافری شهید ذاکری، بندر بهمن، اسکله بنادر لافت و پُل و فرودگاه بین المللی قشم مستقر است و به مسافران ورودی و خروجی به سرزمین آب و آفتاب خدمات گمرگی ارایه می کند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو