استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه جزو سه استان هدف در خصوص توسعه اقتصادِ دیجیتال در کشور هستیم، گفت: حوزه اقتصاد دیجتال بسیار تاثیرگذار بوده و می‌تواند اثربخشی زیادی داشته باشد لذا در این راستا از تمام فعالان این حوزه در استان که طرح و ایده خوبی داشته باشند، حمایت خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، مهدی دوستی روز پنجشنبه در نخستین نشست کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال استان هرمزگان که با حضور «محمد جعفر صدیق دامغانی‌زاده» مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: علاوه بر اینکه تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان می‌توانیم به طرح و ایده‌ها کمک کنیم، از منابع فنی و اعتباری نیز بخشی به همین مساله اختصاص خواهیم داد.

وی بیان کرد: در هرمزگان چند مساله در حوزه حکمرانی و مدیریت پروژه مورد نیاز است که با استفاده از مساله اقتصاد دیجیتال می‌توان این موارد شامل نرم‌افزار حکمرانی و سامانه مدیریتی و رصد پروژه‌های استان را طراحی و ارائه کرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: برای آموزش جوانان استان و سوق دادن آنان به سمت استفاه از اقتصاد دیجیتال، پارک علم و فناوری موظف است محیطی را برای آن آماده و تجهیز کند تا بتوان از طریق کارگروه اقتصاد دیجیتال آموزش‌های لازم را به افراد علاقمند ارائه کرد.

دوستی با اشاره به اینکه سه طرح و هدف داریم که معتقدیم این طرح‌ها سرنوشت امنیت غذایی کشور را نیز تغییر خواهد داد، گفت: نخستین هدف تولید یک مترمکعب آب شیرین‌کن به ازای یک کیلووات ساعت از دریا و اقتصادی شدن کشت با آب شیرین‌سازی شده از دریا، دومین طرح مرتبط با شور ورزی و کشت با آب شور دریا و طرح سوم نیز تولید جلبک و وارد کردن آن به خوراک دام است.

وی ادامه داد: برای این سه طرح تسهیلات تا ۱۰۰ درصد میزان سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد، زیرساخت آب و برق و گاز، جاده و زمین را رایگان تامین می‌کنیم و مجوزها را نیز اخذ خواهیم کرد و افرادی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند می‌توانند از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو