کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور استاندار و جمعی از مسوولان و طبیعت ‌دوستان هرمزگان به صورت نمادین در محل کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه خبری پیام پژواک، استاندار هرمزگان در این مراسم با اشاره به اینکه استان قابلیت کشت درخت در خشکی و دریا را دارد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی هرمزگان، بهتر است فصل کشت موردتوجه قرار گیرد تا شرایط آب و هوایی بهتری برای استقرار و نگهداری درختان مهیا باشد.

مهدی دوستی افزود: کشت درخت باتوجه به تغییر اقلیم و مشکلات زیست محیطی در دنیا، بسیار تاثیرگذار و اثربخش در کاهش مخاطرات زیست محیطی است.

وی، طرح اختصاص زمین برای درختکاری در شهرها و شهرداری‌ها را گام مهمی برای رونق زراعت چوب برشمرد و ادامه داد: توسعه زنجیره درختان اکالیپتوس به صورت صنعتی و زارعت چوب در دستورکار جدی استان قرار گرفته و اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز در این آیین با گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با اشاره به اینکه توزیع نهال از ۲۲ بهمن دراستان آغاز شده است، گفت: در این روز (درختکاری) ۳۰ هزار اصله نهال و تا پایان هفته منابع طبیعی ۱۵۰ هزار اصله نهال در سراسر استان توزیع و کاشت می‌شود.

سیدمحمد نور موسوی بااشاره به هدف گذاری طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت طی فعالیت چهار سال در کشور افزود: سهم هرمزگان در این طرح، سالانه ۶ میلیون اصله درخت است‌.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان شرایط مناسبی برای تولید نهال در تمام سال را دارد، بیان کرد: در سال آینده ۵۰۰ هزار اصله نهال بیابانی در جاسک و ۵۰۰ هزار اصله نهال نیز در رودان و تولید نهال حرا نیز در شهرستان‌های ساحلی تولید و کشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: اگر هر هرمزگانی یک نهال بکارد یک میلیون و هشتصد هزار نهال می‌شود

موسوی ادامه داد: هفته منابع طبیعی امسال با شعار «درخت برای زندگی – با هم بکاریم برای ایران سرسبز- ایران قوی» از ۱۵ اسفندماه همزمان با روز درختکاری آغاز شده و تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی هرمزگان نیز گفت: مواهب طبیعت بسیار زیاد است و درخت و درختکاری هم یکی ازاین مواهب الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین علی شرفی افزود: کشاورزی وایسته به آب است و باید برای حفظ آب و خاک تلاش کرد اقدامات انجام شده در منابع طبیعی در راستای حفاظت از عرصه های طبیعی باشد.

وی بیان کرد: ائمه اطهار توجه ویژه ای به کشاورزی و درختکاری داشته و مرتب در احادیث براین موارد توجه کرده‌اند.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو