دبیر جشنواره ادبی دومین کنگره ملی شهدای غواص از برگزاری این جشنواره ملی در دو رشته شعر و داستان کوتاه خبر داد و گفت: محوریت جشنواره «شهدای غواص» است و تمامی آثار با موضوعات شهادت، مقاومت، ایثار، وطن و صلح پذیرفته می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "پیام پژواک" به نقل از روابط عمومی دومین کنگره ملی شهدای غواص، «مریم اکبرپور» در رابطه با اهداف این جشنواره اظهار کرد: تولید و جمع‌آوری آثار فاخر با محوریت شهدای مظلوم غواص و افزودن به میراث مکتوب کشور از اهداف برگزاری جشنواره ادبی این کنگره ملی است.

وی‌ افزود: در بخش شعر تمامی قالب‌های شعری، به هر دو زبان معیار و محاوره پذیرفته می‌شود.

دبیر جشنواره ادبی دومین کنگره ملی شهدای غواص همچنین با اشاره به محدودیت تعداد کلمات داستان کوتاه، بیان کرد: آثار تولیدی باید حداکثر یک هزار کلمه داشته باشد؛ فرم و محتوای خلاق از جمله مواردی است که در گزینش آثار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را پایان آذرماه اعلام کرد و ادامه داد: تمامی مراحل ثبت و داوری آثار، به‌صورت الکترونیکی و بدون نام صاحب‌اثر انجام می‌شود.

این کارشناس زبان و ادبیات فارسی، عبدالجبار کاکایی، امید کوره‌چی، وحید ضیائی، سیدحسین متولیان و ابراهیم حسن‌بیگی را به عنوان داوران این جشنواره معرفی کرد و گفت: تمام داوران از شاعران و نویسندگان صاحب‌نام ملی و مدرس این رشته‌ها هستند.

گزارش تصویری

مراسم دید و بازدید اهل سنت کیش در روز عید فطر

نماز عید فطر اهل سنت در کیش

راهپیمایی روز قدس در کیش

پخش دعا جوشن‌کبیر به صورت تر‌دی‌مپینگ در کیش

کاریکاتور

کاریکاتور / رسولی صدرعاملی کارگردان مطرح سینما

کاریکاتور / مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

کاریکاتور / مدیر بازرسی و پاسخگویی سازمان منطقه آزاد کیش

عکس

ویدئو